Hello I'm Eva

Dear crafters.Here is a short message to introduce myself . My name is Evelina Wikberg, most people call me Eva. I am from a small town near Stockholm in Sweden. I am a freelance illustrator and have been for several years. My previous work include amongst other things mural art, t-shirt design and album covers for musical artists. I am currently making designs for rubber stamps called Sugar Nellie. I am very excited about the forthcoming range, since before now i have not been able to get into this business by my own, since I am a at home mum of two, and have not have the capital to do it myself. It has been a new experience for me and a bit nervwrecking but after reading some of the comments on the blog I am delighted and very flattered that my designs are being likened to those of established designers. I must stress though, however, that I have been an illustrator for several years and my designs that I am using for Sugar Nellie are not new. I have used simular designs in previous art work. The inspiration for the Sugar Nellies are taken from swedish traditions and fashions, but most of all I use my children as a source of inspirations. These stamps are very special to me, as they are being released, I am also due to give birth to my third child at the beginning of november, so it is all very exciting! There are 12 images being released initially, and I will welcome your comments when you see my designs in full. Thank you for taking time to read this message and hope you enjoy the new stamps!

Hejsan!

Jag heter Evelina Wikberg, men mina vänner kallar mig Eva. Jag är uppvuxen i Bålsta och Eskilstuna. Jag är en freelance tecknare och har gjort detta jobb i flera år. I tidigare arbeten har jag bland annat gjort väggmålningar, t shirt design och illustrationer för musik album. För tillfället designar jag för Sugar Nellie. För mej är helt underbart att jag nu kan göra dessa Sugar Nellies och att folk nu ska kunna använda dem. Jag har försökt att öppna mitt eget företag i flera år, men det har varit svårt när man jobbar hemma med två små barn att försörja, och jag har inte haft kapital till att öppna min egen firma. Men nu är det möjligt och jag kan inte vänta!! Men jag måste tillägga att dessa Sugar Nellies är inte nya. Jag har varit tecknare i flera år och har använt liknande profiler i andra projekt som jag har haft. Jag tar inspiration från svensk och finsk tradition och mode. (Jag har halvfinsk men född i Sverige.) Mest av allt får jag inspiration av mina barn. De första Sugar Nellies kommer ut i november samtidigt som jag ska föda mitt tredje barn, så allt är väldigt spännande för mig. Det kommer vara 12 olika Sugar Nellies som kommer ut först och jag välkomnar alla era kommentarer efter ni alla har sett dem. Hoppas att ni tycker om dem!